PIERWSZA POMOC | SYMULACJE
RATOWNICTWO | TRENING HIPOKSYJNY

Trening hipoksyjny

 
Od dekad sportowcy byli świadomi korzyści płynących z treningu wysokościowego: poprawienie siły i wytrzymałości .
Dziś może być zastąpiony przez trening hipoksyjny ( hipoksyczny ), który  jest szeroko akceptowaną i legalną metodą osiągania granic możliwości fizjologicznych człowieka .
Dzięki powstaniu hipoksykatorów  możliwe stało się przeprowadzenie treningu hipoksyjnego  w warunkach normobarycznych . 
W tym środowisku sportowcy bez konieczności wyjeżdzania na obozy kondycjne w góry mogą uzyskiwać wyniki , których poprzez klasycznym trening nie byli by wstanie osiągnąć.
 
Wszystkie formy wysiłku fizycznego wymagają wzmożonego transportu tlenu i przyspieszenia metabolizmu. Właściwy trening wysokościowy może w sposób istotny polepszyć funkcjonowanie obu tych procesów poprzez poprawienie wentylacji., naturalnemu wzrostowi produkcji erytropoetyny i przyspieszenie procesów zachodzących w mitochondriach (powstawanie ATP). To pozwala na zwiększenie produkcji energii zarówno dla wysiłku aerobowych (tlenowy ) i anaerobowy ( beztlenowy).
 
 
Sportowcy mogą spodziewać się następujących korzyści fizjologicznych:

-wzrost maksymalnego pułapu tlenowego (VO2 max)
-polepszenia mocy i prędkości
-polepszenie siły i wytrzymałości
-polepszenie czasu próby wysiłkowej
-obniżenie czasu regeneracji po wysiłku
-obniżenie tętna spoczynkowego i ciśnienia krwi
-utrzymywanie kondycji krążeniowej podczas kontuzji
-zmniejszenie ogólnego zmęczenia