PIERWSZA POMOC | SYMULACJE
RATOWNICTWO | TRENING HIPOKSYJNY

Rodzaje treningu hipoksyjnego

1.Interwałowy trening hipoksyjny. IHT(intermittent hypoxic training)
 
Interwałowy trening hipoksyjny -najnowsza metod treningowa –stał się świetnym uzupełnieniem dla osiąganie celów zdrowotnych i kondycyjnych. Jest to ćwiczenie podczas którego trenujący podczas spoczynku  oddycha naprzemiennie powietrzem atmosferycznym oraz z hipoksykatora. Zabiegi te powodują szereg zmian w organizmie miedzy innymi wzrost poziom hetomakrytu w morfologii krwi co przedkłada się na następujące efekty:
-wzrost maksymalnego pułapu tlenowego (VO2 max)
-polepszenia mocy i prędkości
-polepszenie siły i wytrzymałości
-polepszenie czasu próby wysiłkowej
-obniżenie czasu regeneracji po wysiłku
-obniżenie tętna spoczynkowego i ciśnienia krwi
-utrzymywanie kondycji krążeniowej podczas kontuzji
-zmniejszenie ogólnego zmęczenia
 
 
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą treningów hipoksyjnych firmy LIFE-ON.
 
2.Trenowanie na wysokości.
Niedawne badania pokazały że kombinacja 2-3 łagodnych ćwiczeń hipoksyjnych na tydzień pomieszanych z treningami na poziomie mogą skutkować polepszeniem wydolności nie osiągalnej jedynie poprzez program spania na wysokości. Łagodny wysiłek w środowisku normo barycznej hipoksji powoduje obniżenie saturacji O2 z normalnej wartości 98% do 83-85% bez hiperwentylacji i odwodnienia częstego podczas treningów.
Zabiegi te powodują podobne zmiany jak IHT jednak w znacznie szybciej i gwałtowniej dlatego zalecana jest kontrola lekarska w przebiegu cyklu treningowego.
 
Na indywidualne zamówienie LIFE-ON organizuje czynne treningi hipoksyjne.
Więcej pod 791-499-668 lub prosimy pisać:karol.huzarski@life-on.pl
 
3.Spanie na wysokości.
Spanie na wysokości lub „ Żyj wysoko trenuj nisko” jest to ogólnie akceptowana i stosowana technika w treningu wysokościowym. Jako pierwszym przedstawił ją Benjamin Levin’a i James Stray-Gundersen . Dotyczyła przedłużonej ekspozycji na hipoksje w nocy z treningiem fizycznym w ciągu dnia na poziomie morza. Podczas gdy korzyści fizjologiczne związane z hipoksja mogą być stale otrzymywane dzięki życiu na wysokości metoda ta stosowna stale niesie ze sobą skutki uboczne. Dzieje się tak dlatego ponieważ sportowcy nie są w stanie wykonać odpowiednio ciężkiego treningu w warunkach niskotlenowych. W dodatku dłuższa ekspozycja na hipoksje prowadzi do zaniku mięśni , zmniejszenie odporności oraz wyczerpania organizmu.
Dzięki używaniu namiotów niskotlenowych sportowcy mogą bezpiecznie i efektywnie korzystać z zalet z metody „ Żyj wysoko trenuj nisko” i otrzymywać korzyści płynące z ekspozycji na hipoksję.